Jak szybko odzyskać swoją figurę po ciąży

Ciąża zwykle wiąże się z przybraniem kilku zbędnych kilogramów. Nie można jednak ukryć, że większość matek chciałoby tego uniknąć. Czy są metody, żeby skutecznie wrócić do swojej sylwetki po ciąży? Poznaj kilka z nich.

O odpowiednią sylwetkę warto zatroszczyć się już w czasie ciąży. Oczywiście nie jest to odpowiedni czas, żeby katować się drakońską dietą. Organizm ciężarnej wymaga trochę więcej kalorii niż na co dzień. Ograniczenie wysoko przetworzonego pożywienia i słodyczy może jednak zmniejszyć wagę po ciąży. Dobrym rozwiązaniem może być także regularna aktywność fizyczna w ciąży, dostosowana do wyjątkowego stanu. Ważne jednak, aby uprawianie sportu w ciąży zawsze skonsultować z lekarzem prowadzącym. To ginekolog może stwierdzić, czy nie istnieją przeciwwskazania do ruchu.

Największym sprzymierzeńcem kobiety w walce o wymarzoną sylwetkę są codzienne spacery z noworodkiem. Przyniosą one pożytek zarówno mamie, jak maleństwu. Obydwoje potrzebujecie codziennej porcji świeżego powietrza. Zamiast przechadzać się wolnym krokiem, wybierz raczej energiczny marsz. Fałdki tłuszczu po ciąży będą kurczyć się w mgnieniu oka, w trakcie realizowania tego codziennego obowiązku.

Kiedy minie sześć tygodni od porodu, a lekarz nie zauważy żadnych problemów, można zdecydować się na rozmaite ćwiczenia gimnastyczne. Świeżo upieczone mamy chętnie chodzą na zumbę czy aerobik. Dodatkowo to dobra okazja, aby odpocząć od rutyny codziennego dnia. Nie martw się, jeśli podobne zajęcia trudno spotkać w twojej okolicy. Równie dobrze możesz spędzać aktywnie czas we własnym domu. Niedługie, ale wymagające treningi, na przykład crossfit, pomagają efektywnie odzyskać poprzednią wagę. Jednocześnie, nie zajmują dużo czasu, którego zwykle brakuje świeżo upieczonym matkom.